XXXXX

En Splashpad® betalar sig själv

 

Det finns väldigt få investeringar som ”betalar sig” så snabbt som en Vortex Splashpad®. Det är inte bara något vi säger – det har hänt om och om igen, på de över 7.500 installationer världen över.

 

Överallt i världen där Vortex installerar lösningar skapar de stor uppmärksamhet och fungerar som en magnet för både barn, ungdomar och vuxna. Och det är naturligtvis intressant för en lekplats, stadskärna och anläggningar i parker och allmänna utrymmen.

 

Vår erfarenhet visar att med en Splashpad® ökar antal besökare och de reser över längre avstånd än om de skulle vilja besöka en traditionell lekplats. En annan fördel är att vistelsen på en Vortex Splashpad® i allmänhet också varar längre än på en vanlig lekplats eller på en naturlek.

 

Allt detta är naturligtvis också särskilt intressant för campingplatser, nöjesparker, hotell, köpcentra och så vidare …

 

Eftersom det finns fler människor och för att de stannar på platsen under en lång tid ökar också intäkterna på andra sätt. Faktum är att besökarna är villiga att betala mer för sin vistelse, till exempel på en campingplats när det finns spännande aktiviteter på plats. Och överallt ökar också försäljningen av kaffe, läsk, frukt, glass och pizza, bara för att det finns fler människor som bor på plats under längre tid.

 

På många ställen är investeringen i en Splashpad® betald på oväntat inom kort.

 

Vi har sett exempel på ROI (Return on Investment) på under två år och är det en Splashpad® tillsammans med pool där ett vattenreningsverk redan existerar, kan betalningen av investeringen gå riktigt snabbt. Ännu snabbare, om en ny Splashpad® ersätter en tidigare pool som behöver renoveras, då sparas det på personalkostnaderna. (En Vortex Splashpad® har inget stående vatten, så livräddare behövs inte.)

 

Kontakta oss gärna redan idag om du vill veta mer om möjligheterna med Vortex – CADO och vattenlek, som skapar uppmärksamhet och entusiasm!

 

MAIL

mail@cado.se

 

TELEFON

040 45 23 00

 

XXXXXX